Ozewald Wanrooij

Facilitator werkgeluk | Ambassadeur Rendement van Geluk | Inspirator | Spreker

Rendement van Geluk

       

Mijn personal statement

Ik heb het mooiste beroep dat er bestaat. Er is namelijk niets waar ik gelukkiger van word dan bedrijven en organisaties, die het persoonlijke geluk van hun medewerkers aan het hart gaat, te faciliteren.

Toen ik mij jaren geleden begon te verdiepen in geluk was het voor mij maar een vaag en weinig tastbaar begrip. Als geboren en getogen Tukker en met een achtergrond in financiën is het fijn wanneer zaken duidelijk en concreet zijn. Dan kan ik er wat mee.

Dit was voor mijn compagnon en vriend, Leon Brummelhuis, en mij de reden om in 2009 ons onderzoek te starten naar het concretiseren en meetbaar maken van geluk. Ik had me nooit gerealiseerd dat er al zoveel wetenschappelijk onderzoek naar geluk gedaan is en dat geluk niet alleen in privé maar ook op het zakelijke vlak zoveel impact heeft. Al ons onderzoek in combinatie met al onze ervaringen in de praktijk hebben geresulteerd in de ontwikkeling van het Rendement van Geluk Programma. Hierin kunnen we het geluk van zowel de individuele medewerker als voor hele organisaties meten en monitoren. Dit vanuit onze overtuiging dat met het juiste inzicht keuzes meer weloverwogen gemaakt worden en mensen hierdoor eerder hun verantwoordelijkheden kunnen en willen dragen.

Ik kan vele dagen vullen met vertellen over al ons onderzoek, onze bevindingen, de inhoud van ons programma, alle voordelen van gelukkige medewerkers en de valkuilen die wij zijn tegengekomen. Er zijn zoveel praktische tips die anderen met ons gedeeld hebben en die we op basis van onze eigen ervaring met je kunnen delen. Maar ik heb begrepen dat dit niet de geschikte plek is om dat te doen. Dus ben je manager, HR-specialist of anderszins geïnteresseerd in wat het Rendement van Geluk Programma voor jouw organisatie kan betekenen en lijkt het je leuk om eens een kop koffie met mij te drinken, neem dan vooral contact met mij op.

 

Recente posts

  • Ozewald Wanrooij

    Waarom kiezen voor geluk zo lastig is (deel 2 ‘ons brein’)

    Kiezen voor geluk? Werkt het zo eenvoudig of is het naïef om te denken dat ...

  • Ozewald Wanrooij

    Waarom kiezen voor geluk zo lastig is (deel 1 ‘ons inzicht’)

    Hoe gelukkig ben je eigenlijk wanneer je jezelf een cijfer zou geven op de schaa...

  • Ozewald Wanrooij

    Het naleven van regels is belangrijker geworden dan het welzijn van de klant

    Wat is er toch gebeurd waardoor het naleven van regels belangrijker is geworden ...

  • Ozewald Wanrooij

    AOV advisering en een kronkel in het WFT-vakbekwaamheidsbouwwerk

    Dat beleid ontwikkeld achter de tekentafel in de praktijk soms tot wel hele eige...

  • Ozewald Wanrooij

    Klantbelang centraal? Of toch niet?

    Onlangs werd ik geconfronteerd met een standpunt van een hypotheekverstrekker wa...

  • Ozewald Wanrooij

    De adviseur als financiële huisarts

    Soms vraag ik me af wat er mis is met mij. Waarom ervaar ik zoveel weerstand ter...

  • Ozewald Wanrooij

    Good idea killer

  • Ozewald Wanrooij

    Nieuwe samenwerking maatschappij en intermediair

    In de nieuwe financiële wereld zal de rol van maatschappijen en intermediai...

  • Ozewald Wanrooij

    Veranderen, waarom ik?

    Het is een turbulente tijd waarin het woord verandering voortdurend genoemd word...

  • Ozewald Wanrooij

    De mens centraal

    De deelnemers aan deze sessies hebben het kernthema 'de mens centraal' tot een b...