Alexander Koene

Founder BR-ND People

BR-ND

     

Mijn personal statement

‘Gelukkige mensen op een gezonde planeet is waar ik voor ga. Ik zie als uitdagingen van onze tijd sociale onrechtvaardigheid en klimaatverandering.

We moeten samenwerken met mensen, maar ook met de zon, wind, bomen, dieren en zeeën om dit op te lossen.
Ik probeer leiders te inspireren en te helpen om een nieuw soort realiteit in de 21e eeuw te creëren. Mijn loopbaan begon ooit bij commerciële wereldspelers als Mars, BAT en P&G. Nu ben ik blij dat ik organisaties kan helpen met het versterken van positieve sociale en ecologische impact.’

Met BR-ND People en 23plusone Friends probeert Alexander individuen, teams en organisaties happy te maken en met elkaar te verbinden. Mensen zijn de basis van positieve cultuur en aantrekkelijke merken. Ik geloof dat zulke merken helpen bij het oplossen van de uitdagingen van onze wereld. Daarom is BR-ND People ook gecertificeerd als B-Corp.

Sinds 2006 doet Alexander onderzoek naar positieve psychologie en algoritmen in relatie tot branding, organisatiestrategie en geluk. Dit is de basis van 23plusone dat we ook wereldwijd delen via 23plusone Friends.

Alexander woont met zijn kinderen in het centrum van Amsterdam. Is hij niet aan het werk, dan is hij aan het sporten, zeilt hij over op de oceanen, glijdt over de sneeuw, of verstopt hij zich op een tropisch eiland. Misschien alleen maar in zijn dromen!

 

Recente posts

  • Alexander Koene

    Denk aan de kinderen!

    Met het oog op de toekomst, hoe gaan we ‘intergenerationeel’ samenwe...

  • Alexander Koene

    Grote merken als B Corp: hypocriet of niet?

    Massamerken als Rituals, illycaffè en Danone zijn onlangs toegetreden tot...

  • Alexander Koene

    De basis van een aantrekkelijk merk

    Kunnen betekenisvolle merken bijdragen aan het oplossen van de uitdagingen van o...