Hoe krijgen we het in gang
Mooie bijeenkomst gisteren 19 janauri bij ASR, met dank aan Boudewijn van Uden voor het gastheerschap.
Iedereen die ik heb gehoord en gesproken heeft affiniteit en belangstelling met het nieuwe financiele werken en klant(belang) centraal. En ook iedereen heeft een mening, visie en toont bereidheid er iets mee te doen. maar eerlijk gezegd denk ik dat de meesten van ons vandaag weer back to business met de alledaagse beslommeringen aan de slag gaan: solvency, costcutting, legacy opruimen, compliancy etc.
Mij bekruipt het gevoel dat veel ambassadeurs en belangstellenden er vooral als individue en voor zichzelf zitten en via deze bijeenkomst contacten willen opdoen. Zoals het altijd gaat, meer van hetzelfde dus. De vraag is verandert hiermee onze wereld? Zou deze groep zich niet meer collectief kunnen inzetten om een beweging in gang te zetten om de financiële wereld van binnenuit te veranderen en echt stappen te zetten om het vertrouwen in de financiële dienstverlening te herstellen.
Daar is naar mijn mening (veel) meer voor nodig dan je met alle goede bedoelingen tot het uiterste inspannen om de woekerpolisdossiers netjes af te wikkelen. Dan gaat het om inspiratie en bezieling en om de intentie om dienstbaar te zijn en bereid zijn om alles uit de kast te halen om klanten te helpen. Het gaat niet om de aanbieder noch de adviseur, maar om de klant. Uiteindelijk betaalt die het gelag, die overigens bereid is meer te betalen als de aanbieder het beter doet.
Graag kom ik in contact met mensen die binnen hun organisatie of als ambassadeur van new financial forum de krachten willen bundelen, een route willen uitstippelen en activiteiten willen ondernemen om een integere, gewaardeerde en gerespecteerde financiële dienstverlening te bewerkstelligen. Zodat we als grondleggers van het nieuwe denken worden herkend en erkend. Daar is meer voor nodig dan alleen bijeenkomsten van het NFF bijwonen.
Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Aris Neven
Aris Neven - Vertrouwen en integriteit zijn kernpunten voor de inanciële dienstverlening. Elke handeling op ieder moment moet dit waarmaken. Aan financiële dienstverleners worden daarom hoge eisen gesteld. Mensen hebben elkaar nodig en zoeken verbinding die wederzijds iets betekent. Als ambassadeur van het New Financial Forum wil ik me inzetten voor een integere dienstverlening waarmee het vertrouwen in de sector kan worden hersteld en duurzame relaties kunnen worden gesmeed. Dat doen we via ons bedrijf: http://www.wnk4u.nl/