Klantbelang centraal met waardecreatie en vertrouwen
De laatste jaren is de financiële dienstverlening drastisch veranderd en de ontwikkelingen in de financiële branche gaan door. Toenemende regeldruk en online zijn niet meer te stoppen. Voor de uitdagingen van de toekomst is een cultuurverandering nodig en een nieuwe mindset. Hiervoor is een gedragsverandering noodzakelijk. Het achterhalen van de werkelijke beleving van uw klant is daarbij van belang om vervolgens een passende dienstverlening aan te bieden. Laat uw klant ervaren en voelen dat het nu anders gaat. Klantvertrouwen is daarbij cruciaal.
Een strategie waarbij de consument centraal wordt gezet is de omnichannel strategie. De organisatie wordt ingericht op basis van de customer journey en op de behoeften van de consument. Het is een mix van de juiste, op de doelgroep aangepaste touchpoints en gecentraliseerde kanalen, waar de consument zich naadloos doorheen kan bewegen en waarbij ieder stadium van het aankoopproces in ieder kanaal uitgevoerd kan worden.
De kern is dat je als organisatie inspeelt op de ontwikkelingen in de markt. Een verandering als deze is een proces. In deze nieuwe wereld wil ik een ieder stimuleren zelf ook actief mee te denken en aan de slag te gaan om tot deze verandering te komen.
Drs. Serge Evers - Vanuit liefde en respect elkaar inspireren en samen nieuwe waarde voor klanten creëren.